Consello escolar
Composicion
Conselleiros/as do CEM:
- O/A presidente/a do CEM.
- Vogais, que se agrupan nos seguintes sectores:
- Sector docente:
Sete profesores/as dos niveis educativos correspondentes ao ámbito do ensino non universitario de Galicia propostos polos sindicatos ou asociacións profesionais educativas, proporcionalmente á representación obtida nas eleccións sindicais do sector docente, no municipio. - Sector de usuarios/as do Sistema Educativo:
- Catro pais ou nais de alumnos/as propostos pola federación de asociacións de nais e pais de alumnos/as de centros públicos que actúe no municipio e estean legalmente constituídas, segundo a súa representatividade.
Esta representatividade estará en función do número de centros que agrupe. - Tres alumnos/as elixidos/as polos representantes dos alumnos/as nos consellos escolares dos centros existentes no municipio.
- Catro pais ou nais de alumnos/as propostos pola federación de asociacións de nais e pais de alumnos/as de centros públicos que actúe no municipio e estean legalmente constituídas, segundo a súa representatividade.
- Os sete directores dos centros educativos deste Municipio (IES nº 1, IES nº 2, CEIP Castelao, CEIP Campomaior, CEIP Mesón do Vento, Director/a Escola Unitaria de Montaos, Director/a Escola Unitaria de Merelle).
- Un funcionario/a público nomeado pola Administración educativa da Xunta de Galicia.
- O Secretario do CEM.
- Sector docente:
Competencias
- O CEM será consultado preceptivamente polo órgano municipal competente ou pola Administración educativa, con carácter previo á toma dos acordos, nas seguintes cuestións:
- Convenios e acordos de colaboración coa Consellería de Educación e Ordenación Universitaria ou calquera outra administración pública, que afecten ao ensino dentro do ámbito municipal.
- Actuacións e normas municipais que afecten aos servizos educativos complementarios e extra-escolares con incidencia no funcionamento dos centros docentes, tales como transporte escolar, comedores, servizos de limpeza e conservación.
- Actuacións e normas municipais que afecten ou favorezan a ocupación real das prazas escolares coa finalidade de mellorar o rendemento educativo e, de ser o caso, facer efectiva a obrigatoriedade do ensino.
- Localizacións dos centros docentes dentro da demarcación municipal.
- Prioridade nos programas e actuacións municipais que afecten á conservación, vixilancia e mantemento axeitado dos centros docentes, de acordo coas competencias que a lexislación lles outorgue aos concellos en cada momento e especial atención á supresión de barreiras arquitectónicas.
- Fomento de actividades que tendan a mellorar a calidade educativa, a renovación pedagóxica, os principios da escola activa e a integración escolar, especialmente no que respecta á adaptación da programación ao medio, para chegar a unha escola democrática, científica, libre, galega e non discriminatoria.
- Competencias educativas que afecten ao ensino non universitario e que a lexislación lles outorgue aos municipios.
- Programación de investimentos en materia educativa.
- Calquera outro asunto de importancia para a vida escolar do Concello.
- Sen prexuízo dos informes preceptivos sobre as materias recollidas no parágrafo primeiro, o CEM poderá elevar á Administración educativa ou ao Concello informes ou propostas para o mellor funcionamento do sistema educativo e en especial sobre as seguintes materias:
- Distribución de alumnos a efectos de escolarización, tendo en conta a normativa vixente ao caso.
- Constitución de padroados, institutos municipais ou entes similares relativos á educación.
- Cuestións relativas á promoción e extensión educativa.
- Adaptación do calendario escolar ás necesidades e características socioeconómicas dos núcleos de poboación do municipio.
A estes efectos, as propostas presentadas polos conselleiros deberán ser motivadas e precisas e presentaranse por escrito á Presidencia do CEM, quen decidirá sobre a súa tramitación.
- Aos efectos dun eficaz desenvolvemento das súas competencias, o CEM poderá solicitar información da Administración educativa e das autoridades locais sobre calquera materia relacionada coa educación no ámbito municipal e, especialmente, sobre o rendemento escolar.
- O alcalde ou concelleiro delegado na área de educación poderán someter á consulta do CEM calquera outra cuestión non comprendida no parágrafo 1 do presente artigo e que estean relacionadas coa natureza co CEM.